Tips verzinnen blog onderwerpen

Geschreven door Marijke Prins

VA Marijke Prins

Als virtueel assistent ondersteun ik ondernemers op het gebied van webshop support, SEO copywriting en contentmarketing.

Tips voor het verzinnen van blog onderwerpen

Wil je wel bloggen, maar heb je geen idee waar je over moet bloggen? Het schrijven van blogs is tegenwoordig bijna onmisbaar in een goede contentmarketingstrategie. Lees ook hier de 5 voordelen van bloggen. Het bedenken van blog onderwerpen kan echter best lastig zijn. Ik hoop dat ik je met onderstaande tips een handje kan helpen:

Let’s get personal

Maak het persoonlijk: begin met een persoonlijk verhaal over jezelf. Waarom ben je begonnen met je bedrijf? Hoe ziet jouw werkdag eruit? Mensen vinden het altijd leuk om persoonlijke verhalen te lezen.

Zoekwoordenanalyse

Voer een zoekwoordenanalyse uit (of laat dit doen): zo kom je op talloze zoekwoorden binnen jouw vakgebied. Met een zoekwoordenonderzoek weet je precies op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. Kies een aantal zoekwoorden uit, geef er een leuke draai aan en je kunt weer een tijdje vooruit met jouw blog onderwerpen.

Vind de juiste insteek

Weet je wel een onderwerp, maar zoek je nog naar een juiste insteek? Kies dan bijvoorbeeld voor ‘3 tips om te …’, ‘7 ideeën voor …’ of ‘5 voordelen van …’. Doet het altijd goed ;).

Trends

Mensen zijn dol op trends. Wat zijn populaire trends binnen jouw branche? Kun je misschien trends koppelen aan een jaartal? Denk aan ‘Dé woontrends van 2023’, ‘SEO trends om in de gaten te houden’ of ‘5 trends die je wilt toepassen als je social media gebruikt’. Schrijf hierover en inspireer de lezer met jouw input. Je vergroot hier niet alleen je expert status mee, het is ook nog eens erg goed voor je vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

Productervaring

Heb je een webshop en verkoop je producten? Licht dan een of meerdere producten uit en laat zien hoe je ze gebruikt. Geef ze tips en ideeën die misschien niet zo voor de hand liggen, zo creëer je waardevolle content en verras je je lezer.

FAQ

Doe jij wel eens onderzoek naar de informatiebehoefte binnen jouw doelgroep? Welke vragen hebben jouw klanten? Deze informatie is heel waardevol, je kunt hier perfect op inspelen door blogs te schrijven over de meest gestelde vragen.

Hopelijk heb ik je kunnen inspireren en heb je direct een idee voor jouw volgende blog. Wil je graag hulp of advies bij het schrijven van jouw blogs? Neem dan gerust contact met mij op.

Geschreven door Marijke Prins

VA Marijke Prins

Als virtueel assistent ondersteun ik ondernemers op het gebied van webshop support, SEO copywriting en contentmarketing.

Tips verzinnen blog onderwerpen

Tips voor het verzinnen van blog onderwerpen

Wil je wel bloggen, maar heb je geen idee waar je over moet bloggen? Het schrijven van blogs is tegenwoordig bijna onmisbaar in een goede contentmarketingstrategie. Lees ook hier de 5 voordelen van bloggen. Het bedenken van blog onderwerpen kan echter best lastig zijn. Ik hoop dat ik je met onderstaande tips een handje kan helpen:

Let’s get personal

Maak het persoonlijk: begin met een persoonlijk verhaal over jezelf. Waarom ben je begonnen met je bedrijf? Hoe ziet jouw werkdag eruit? Mensen vinden het altijd leuk om persoonlijke verhalen te lezen.

Zoekwoordenanalyse

Voer een zoekwoordenanalyse uit (of laat dit doen): zo kom je op talloze zoekwoorden binnen jouw vakgebied. Met een zoekwoordenonderzoek weet je precies op welke zoekwoorden jouw doelgroep zoekt. Kies een aantal zoekwoorden uit, geef er een leuke draai aan en je kunt weer een tijdje vooruit met jouw blog onderwerpen.

Vind de juiste insteek

Weet je wel een onderwerp, maar zoek je nog naar een juiste insteek? Kies dan bijvoorbeeld voor ‘3 tips om te …’, ‘7 ideeën voor …’ of ‘5 voordelen van …’. Doet het altijd goed ;).

Trends

Mensen zijn dol op trends. Wat zijn populaire trends binnen jouw branche? Kun je misschien trends koppelen aan een jaartal? Denk aan ‘Dé woontrends van 2023’, ‘SEO trends om in de gaten te houden’ of ‘5 trends die je wilt toepassen als je social media gebruikt’. Schrijf hierover en inspireer de lezer met jouw input. Je vergroot hier niet alleen je expert status mee, het is ook nog eens erg goed voor je vindbaarheid in zoekmachines zoals Google.

Productervaring

Heb je een webshop en verkoop je producten? Licht dan een of meerdere producten uit en laat zien hoe je ze gebruikt. Geef ze tips en ideeën die misschien niet zo voor de hand liggen, zo creëer je waardevolle content en verras je je lezer.

FAQ

Doe jij wel eens onderzoek naar de informatiebehoefte binnen jouw doelgroep? Welke vragen hebben jouw klanten? Deze informatie is heel waardevol, je kunt hier perfect op inspelen door blogs te schrijven over de meest gestelde vragen.

Hopelijk heb ik je kunnen inspireren en heb je direct een idee voor jouw volgende blog. Wil je graag hulp of advies bij het schrijven van jouw blogs? Neem dan gerust contact met mij op.

Geschreven door Marijke Prins

VA Marijke Prins

Als virtueel assistent ondersteun ik ondernemers op het gebied van webshop support, SEO copywriting en contentmarketing.