5 voordelen van bloggen
Twijfel jij om te gaan bloggen? Vergeet de twijfel: bloggen brengt zoveel voordelen met zich mee. Het is tegenwoordig een ontzettend belangrijke strategie in jouw contentmarketing. Hopelijk kan ik je overtuigen en inspireren met de volgende 5 voordelen van bloggen.
Denk je nu al: ik heb geen idee waar ik over moet bloggen? Check dan mijn blog waar ik tips geef voor het verzinnen van blog onderwerpen.
1.Recycle jouw blogs
Wist je dat het schrijven van een blog jou weer veel mogelijkheden geeft om content via verschillende kanalen te delen? Deze blog bevat bijvoorbeeld vijf voordelen van bloggen. Ik zou hier vijf verschillende posts van kunnen maken om te plaatsen op mijn LinkedIn of Instagrampagina. Daarnaast zou ik hier een nieuwsbrief van kunnen maken, ideaal om even weer onder de aandacht te komen van nieuwsbriefabonnees. Je kunt zelfs verschillende blogs samenvoegen tot een whitepaper of e-book, die je kunt gebruiken om nieuwsbrief inschrijvingen te werven. Gebruik je content vooral opnieuw, met een blog creëer je op een makkelijke manier meerdere momenten waarop je content kunt delen.
2.Een boost voor jouw online vindbaarheid
Als jij informatie zoekt via Google, dan is de kans best groot dat je op een blog terechtkomt en daar je informatie vindt. Door blogs te schrijven en te optimaliseren trek je meer bezoekers naar je website. Schrijf over relevante onderwerpen binnen jouw vakgebied en vergroot hiermee je online vindbaarheid. Tip: voer eerst een zoekwoordenanalyse uit, zodat je precies weet op welke termen er binnen jouw vakgebied wordt gezocht.
Naast het genereren van meer verkeer en meer bezoekers via blogs, is het regelmatig plaatsen van blogs ook goed voor jouw algehele ‘Google-score’. Zoekmachines zoals Google hechten er waarde aan dat jij je website up-to-date houdt en af en toe nieuwe content plaatst. Win-win toch?
3.Laat zien dat jij de expert bent
Door het schrijven van blogs kun jij laten zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Als jij regelmatig relevante informatie, oplossingen of antwoorden deelt, dan draagt dit bij aan jouw professionaliteit en autoriteit. Je vergroot je geloofwaardigheid en dit zorgt weer voor meer vertrouwen: een belangrijk (vaak zelfs doorslaggevend) aspect in ieder aankoopproces.
4.Waardevolle content: key voor jouw contentmarketing
Bij contentmarketing draait het niet om verkooppraatjes. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat jouw product of dienst wordt afgenomen, maar dit creëer je vooral door waardevolle content te delen. Naar welke informatie is jouw doelgroep op zoek? Onderzoek waar de behoefte van jouw doelgroep ligt en ga hiermee aan de slag. Zorg ervoor dat potentiële klanten antwoorden vinden, deel tips en ideeën, schrijf op een enthousiaste manier en inspireer daarmee jouw doelgroep. Een blog is de perfecte plek waar jij deze waardevolle informatie kunt delen.
5.Dé plek voor jouw persoonlijke info
Eén van de belangrijkste lessen die ik in de afgelopen jaren heb geleerd is: ‘mensen doen zaken met mensen, niet met een logo’ (tenzij je misschien bol.com of Wehkamp bent ;)). Dus: wees persoonlijk, laat jezelf zien, laat zien wie er achter het bedrijf zit. Een blog is ideaal om deze persoonlijke informatie te delen. Beschrijf bijvoorbeeld waarom je bent gestart met je bedrijf of deel ervaringen: zo maakt jouw doelgroep op een leuke manier kennis met je.
Hopelijk heb ik je overtuigd, met bloggen kun je je bedrijf echt laten groeien. Heb je nou geen idee waar je over moet bloggen, of weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om een goede blog te schrijven? Neem vrijblijvend contact op, ik help je graag verder.
5 voordelen van bloggen
Twijfel jij om te gaan bloggen? Vergeet de twijfel: bloggen brengt zoveel voordelen met zich mee. Het is tegenwoordig een ontzettend belangrijke strategie in jouw contentmarketing. Hopelijk kan ik je overtuigen en inspireren met de volgende 5 voordelen van bloggen.
Denk je nu al: ik heb geen idee waar ik over moet bloggen? Check dan mijn blog waar ik tips geef voor het verzinnen van blog onderwerpen.
1.Recycle jouw blogs
Wist je dat het schrijven van een blog jou weer veel mogelijkheden geeft om content via verschillende kanalen te delen? Deze blog bevat bijvoorbeeld vijf voordelen van bloggen. Ik zou hier vijf verschillende posts van kunnen maken om te plaatsen op mijn LinkedIn of Instagrampagina. Daarnaast zou ik hier een nieuwsbrief van kunnen maken, ideaal om even weer onder de aandacht te komen van nieuwsbriefabonnees. Je kunt zelfs verschillende blogs samenvoegen tot een whitepaper of e-book, die je kunt gebruiken om nieuwsbrief inschrijvingen te werven. Gebruik je content vooral opnieuw, met een blog creëer je op een makkelijke manier meerdere momenten waarop je content kunt delen.
2.Een boost voor jouw online vindbaarheid
Als jij informatie zoekt via Google, dan is de kans best groot dat je op een blog terechtkomt en daar je informatie vindt. Door blogs te schrijven en te optimaliseren trek je meer bezoekers naar je website. Schrijf over relevante onderwerpen binnen jouw vakgebied en vergroot hiermee je online vindbaarheid. Tip: voer eerst een zoekwoordenanalyse uit, zodat je precies weet op welke termen er binnen jouw vakgebied wordt gezocht.
Naast het genereren van meer verkeer en meer bezoekers via blogs, is het regelmatig plaatsen van blogs ook goed voor jouw algehele ‘Google-score’. Zoekmachines zoals Google hechten er waarde aan dat jij je website up-to-date houdt en af en toe nieuwe content plaatst. Win-win toch?
3.Laat zien dat jij de expert bent
Door het schrijven van blogs kun jij laten zien dat jij de expert bent in jouw vakgebied. Als jij regelmatig relevante informatie, oplossingen of antwoorden deelt, dan draagt dit bij aan jouw professionaliteit en autoriteit. Je vergroot je geloofwaardigheid en dit zorgt weer voor meer vertrouwen: een belangrijk (vaak zelfs doorslaggevend) aspect in ieder aankoopproces.
4.Waardevolle content: key voor jouw contentmarketing
Bij contentmarketing draait het niet om verkooppraatjes. Uiteindelijk is het natuurlijk de bedoeling dat jouw product of dienst wordt afgenomen, maar dit creëer je vooral door waardevolle content te delen. Naar welke informatie is jouw doelgroep op zoek? Onderzoek waar de behoefte van jouw doelgroep ligt en ga hiermee aan de slag. Zorg ervoor dat potentiële klanten antwoorden vinden, deel tips en ideeën, schrijf op een enthousiaste manier en inspireer daarmee jouw doelgroep. Een blog is de perfecte plek waar jij deze waardevolle informatie kunt delen.
5.Dé plek voor jouw persoonlijke info
Eén van de belangrijkste lessen die ik in de afgelopen jaren heb geleerd is: ‘mensen doen zaken met mensen, niet met een logo’ (tenzij je misschien bol.com of Wehkamp bent ;)). Dus: wees persoonlijk, laat jezelf zien, laat zien wie er achter het bedrijf zit. Een blog is ideaal om deze persoonlijke informatie te delen. Beschrijf bijvoorbeeld waarom je bent gestart met je bedrijf of deel ervaringen: zo maakt jouw doelgroep op een leuke manier kennis met je.
Hopelijk heb ik je overtuigd, met bloggen kun je je bedrijf echt laten groeien. Heb je nou geen idee waar je over moet bloggen, of weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om een goede blog te schrijven? Neem vrijblijvend contact op, ik help je graag verder.